Faciliteter

Oust Mølleskolen ligger i en slotslignende bygning i naturskønne omgivelser.

Oust Mølleskolens hovedbygning er en lille slotslignende bygning i fire plan, hvor administrationen og de tre grupper i Heldagsskolen har til huse. Hver gruppe har et stort fritidsrum, et køkken, et computerrum og et klasselokale. Atmosfæren på skolen er tryg og hyggelig.

I en lille anneksbygning er der et lille lokale til undervisning, samt et musikrum.

I endnu en tilbygning på den anden side af bækken ligger en hvid bygning, hvor Familieskolen Oust Mølle har til huse i hyggelige lokaler. Familieskolen ligger i tilknytning til den store gymnastiksal, som bruges både til idræt, aktiviteter og forskellige arrangementer, f.eks. julefesten.

Udenomsarealer

Skolens grund er på 18 tønder land, hvoraf skolen anvender ca. de 8. Skolen ligger i naturskønne omgivelser, som indbyder til leg og udendørs aktiviteter.

Skolen er omgivet af en stor park, og ligger op til en skov, med bæk, skovsø og fantasidyr.

I foråret 2017 anlagdes en stor naturlegeplads, med gynger, vipper, rutsjebane og det hele, som børnene bruger flittigt i pauserne.

Ved legepladsen ligger desuden ramper og cykelbane, og af skovvejen ligger en stor sportsplads, som sammen med parken giver ramme for Oust Mølle Rock til sommer.