Skoleudviklingssamtale

Skoleudviklingssamtalen er en lovpligtig samtale mellem skolen og forvaltningen. Samtalen holdes en gang om året og skal styrke dialogen, den fælles forståelse og samarbejdet om udviklingen på skolen.

Skoleudviklingssamtalen tager udgangspunkt i skolens nationale data for dansk læsning, matematik, trivsel og elevfravær. Vores seneste skoleudviklingssamtale fandt sted d. 12. oktober 2023.

Arbejdet med vores udviklingsområder sker fra skoleåret 23/24.

Udviklingsmål

På baggrund af vores seneste skoleudviklingssamtale blev der udarbejdet følgende udviklingsmål, som vi arbejder med i det kommende skoleår:

Højne elevernes faglighed gennem kompetenceudvikling af personale

Målet er at højne elevernes faglighed og trivsel på baggrund af kompetenceudvikling af personalet. Skolen ønsker at se et bredere samarbejde på tværs af faggrupperne og bringe ny viden og eksisterende kompetencer mere i spil.

Kvalificering af læring i uderummet

Målet er at udvide og udvikle de fysiske rum for læring, der kan imødekomme elevernes behov. Skolen arbejder med udeskole lokaliseret ved brugen af en skurvogn i Oustmølleskoven. Der ønskes, at eleverne bliver præsenteret for forskellige måder at lære på og motivationen for læring øges.